מהי הגדרת מבנה רב קומות? מגדל? ומה המשמעויות של כך.

רכוש משותף במגדלים ובניינים

הידעתם? חוק התכנון והבניה מחלק את גובה הבניינים ביחס למערכות תמך אלקטרו-מכאניות ל 3 קטגוריות.

  1. קטגוריה ראשונה בניין מגורים רגיל – בניין זה מתאפיין בבינוי של עד 13 מ' גובה בין 3-5 קומות. כאשר תמיד מגדירים את הגובה בין מפלס הכניסה לבניין לרצפת הדירה בקומה העליונה ביותר. בניין זה אינו נדרש ליישום והתקנה של מערכות מיוחדות ולרוב עלויות האחזקה של בניינים אלה נמוכה משמעותית, כמו גם מורכבות הניהול הנדרשת.
  2. קטגוריה שניה, בניין מגורים גבוה – בניין זה מתאפיין בינוי שבין 13 מ' ועד 29 מ' בין 5 ועד 8 קומות. בניין זה נדרש ליישום והתקנת מערכות כיבוי שאינן מאולצות, כגון: הפרדה בין חדר המדרגות למסדרונות המובלים לדירות, ספרינקלרים רק בשטחי הלובאים הציבוריים וכיו"ב. ההגבלה ביחס לגובה הנ"ל נובעת מהעובדה כי אמצעי הכיבוי של רשות הכבאות וההצלה מאפשרת נגישות גם לדירה הגבוהה ביותר, ולכן אמצעי הכיבוי וההצלה רכים יותר מאשר בניין גבוה יותר.
  3. קטגוריה שלישית המגדלים – בניין מגורים רב קומות המתנשא לגובה של יותר מ- 29 מ', 9 קומות ומעלה. בניין זה נדרש ליישום והתקנת מערכת כיבוי מאולצות אשר נכנסות לפעולה מיידית בקרות אירוע חירום, כגון: התקנת ספרינקלרים בכל חלקי הבניין כולל הדירות והשטחים העיקריים, גלגלוני כיבוי בכל קומה, אמצעי סילוק עשן, משאבות מים, גנרטור וכיו"ב.

המערכות המצויות בבניינים גבוהים ורבי-קומות הינן מורכבות הדרושות ידע, מומחיות, ניסיון ומקצועיות בכדי לשמר אותן לטווח ארוך ובכדי לשמור על חיי-אדם.

חברת טאוור צ'ק שמה לה למטרה לשפר ולהבטיח את איכות השירות עבור ביטחון המשתמשים והבעלים של בניינים אלה.

אהבתם? שתפו חברים

דילוג לתוכן